Dan före dopparedan !

Hejhopp !

23 december idag, alltså är det julafton imorgon ! känns jättekonstigt :p. Dan före doppardan brukar jag typ alltid vara till romme alpin och åka bräda och slå in paket, äta pepparkakor och klä julgranen. Iår är det lite annorlunda, fast jag har iallafall hjälpt Ann (min värdmamma) att slå in julklappar :). Så har jag även varit in en snabbis till gymmet och även en tur in till stan för att hitta en klänning nu till jul (tyvärr hittade jag ingen utan kom hem med ett par nya skor istället). Idag har det också varit otroligt varmt, vet inte exakt hur varmt men någonstans mellan 30-40 grader. Menmen jag klagar inte, jag kom inte till Australien för att fira en svensk jul ;).

I veckan var min kompis Steve från Brisbane på besök här i Melbourne så jag mötte upp han för en promenad runt the city :) Dels så var vi in i en julbutik och försökte få lite julkänslor !

Det gick sådär, julkänslorna är fortfarande ganska långt borta :p

Men vädret var då iallafall toppen :)

Jag har kommit på att Melbourne är väldigt stort ! och såklart väldigt fint också :)


Igår blev det en kort utgång med Liv och Laura till en bar som sålde nån champangeliknande drink för 1 dollar styck :) tyvärr var den inte så god så Liv och Laura fick dela på min ;p

I söndags följa jag med Rebecka när hon skulle ut och dansa salsa, ojoj min taktkänsla är inte den bästa :p men det var kul att prova på iallafall !

Jag avslutar med en bild från surfing weekend :) åh vad jag saknar det ! <3

Om typ 40 minuter är det julafton här, blir min första julafton i ett annat land ! Jag och Gabriella (som jag ska till Sydney med) ska åka hem till Michael (en svensk här som jobbar på IKEA) för lite julfirande framåt kvällen. Tror att det skulle vara lite annat folk där också men inte från sverige. På morgonen/dagen blire nog att skypa med familjen och slå in lite julklappar och bara ta det lugnt (kanske lyssna på lite julmusik ;)) :). På söndag blire att fira jul med min värdfamilj !

God jul på er och hoppas att ni får en jättemysig julafton :) Kram ! /sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0