Godis och WASA

Hej !

Jag som så gärna ville se luciatåget på svenska marknaden idag missade det :( klantigt av mig ..

Jag fick iallafall äta lite svenskt godis och gå runt och kolla vad dom sålde där. Det var mycket större än vad jag trodde det skulle vara och det var jättemkt folk ! inte bara från Sverige utan från hela scandinavien. Det är nog mer svenskar än vad jag trodde här i melbourne. Å väldigt många svenska barnfamiljer !

Dom sålde dels kanelbullar, dansk korv, kubb, julgrejjer, godis, räkmackor, knäckebröd (som jag köpte två paket av ;)) och massa mer. Tyvärr fick jag inte så mycket julkänslor (fast det hade jag väl inte riktigt väntat mig heller) utan det kändes lite mer som en skolavslutning ibland, haha !

Nu blir det snart att dra in till stan så får vi se vad resten av dagen/kvällen har att bjuda på ! Sol är det ute nu så det är shortväder så här i början av december :)

Tyvärr har jag inte jätte intressanta bilder att bjuda på

Utbudet på lösgodis var inte jättestort men dom hade iallafall mina favorit döskallar :). Har redan ätit upp allt jag köpte .. när det gäller att spara godis så är jag hopplös, det går inte :p

Hoppas ni har lite mer julkänslor än vad jag har :) /sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0