Christmas in Australia

God jul !

Blev en liten svensk jul igår ! På dagen träffade jag Isabelle en sväng och åt lunch i Camberwell och på kvällen åkte jag hem till Michael. Vi var fem personer där och alla hade någonting med Sverige att göra. En kille från Nya Zeeland som har en son som har en svensk mamma och en tjej här från Australien som har en svensk pojkvän. Också jag, Gabriella och Michael :) En helt klart annorlunda men trevlig julafton !

Gabriella och jag :)

Michael och Gabriella !

Kocken

Så här såg mitt julbord ut iår ;) australiensisk BBQ, sill, typ köttbullar och brunsås ! Det var riktigt gott så jag fick matkoma (precis som det ska va på julafton :D)

Lite senare drack vi glögg och åt pepparkakor ! :D

Idag firar ju min värdfamilj jul så jag tä'nkte jag skulle vara hem dom och fira men tyvärr har jag varit lite sjuk. Vi började med att öpnna julklappar på morgonen och sen vid lunchtid gick vi hem till en granne för att äta, tyvärr kände jag mig febrig och det var väldigt varmt ute (ingen bra kombination) så jag fick lov att gå hem. Hade ju sett framemot den här dagen ganska mycket så jag blev ju såklart ganska ledsen att jag skulle bli sjuk precis idag :(. Men jag känner mig iallafall bättre nu så det är ju bra !

Jag har fått en massa fina julklappar ! :) fler än vad jag trodde jag skulle få ;)

Jordan, jag och Janet :) (å lägg märke till den fina barbien på min fot;)). På väg till grannen då jag fortfarande mådde ganska bra.


Här har ni en bild från årets julafton ..

.. och här är en bild från förra årets julafton. Nå är jag mig lik ? :p Lite mer fixad på den nedre bilden men annars så tycker jag att jag är mig ganska lik ! (lite blondare nu dock). Gud vad mycket som kan hända på ett år egentligen, har varit ett händelserikt år !

Som jag hade väntat mig så har såklart hemlängtan varit lite extra nu under jul och speciellt idag eftersom att jag var sjuk men det har helt klart varit en värd upplevelse att få prova på en jul i ett annat land :) Men jag kan säga nu att jag föredrar den svenska julen före den australiensiska ;) visst jag gillar sommar och sol fast julkänslan man har i Sverige är ju något extra :) Hoppas att ni har tagit vara på julen hemma i Sverige och njutit fullt ut av den för det vet jag att jag kommer göra nästa år :)

Ha en fortsatt trevlig juldag :) God jul ! /sandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0