Reseblogg

Hej!

Sandra Haga, 18 år, tog studenten för tre dagar sen och förflyttar mig till Brisbane i Australien i slutet av augusti. Ska plugga engelska där i 3 månader å så får vi se sen om jag stannar kvar längre för att jobba eller om jag flyttar tillbaks till Sverige efter avslutad kurs.

Har provat skriva blogg förut för typ 2 år sen fast det gav jag upp ganska tidigt, men nu ska jag försöka vara duktig och skriva många intressanta inlägg :), speciellt när jag har kommit fram till Brisbane. Det är ju lite mer än två månader kvar tills jag åker men det är ju lite förberedelser som måste fixas för att komma iväg och jag ska skriva lite om dom.

Idag ringde jag till flygbolaget och pratade med dom eftersom att jag var lite osäker på hur det var med ombokningsbar biljett. Nu har dom skickat en preliminär biljett som har en ombokningsbar hemresa så ska jag bestämma mig innan helgen om jag ska boka den eller inte. Kursen och boendet bokade jag kanske för ungefär 1-2 månader sen. Visum är ju något som jag också måste fixa men det tar jag tag i efter att jag bokat flyg.

Jag ska försöka att inte skriva för långa inlägg då jag vet med mig själv att jag inte orkar läsa hela då ;).

/sandra

Kommentarer
Postat av: corinne

vad är det för slags engelska kurs? är det via nått företag eller en inhemsk australisk skola? :)

2011-06-21 @ 18:49:21
Postat av: Anonym

Det är en normalkurs på tolv veckor. Företaget jag bokade genom heter blueberry så googla på det :)

2011-06-22 @ 13:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0