those memories

Halloj !
Har precis skrivit en checklista på vad som måste göras innan jag åker, det är faktiskt ganska mycket förberedelser. Det som är viktigast just nu är att fixa visum men jag är lite osäker på vilket sorts visum jag behöver men imorgon så är jag ledig så då har jag tid till att ringa lite samtal och så. Sen läste jag precis att det är bra att ha ett MEDICARE kort som man fixar hos försäkringskassan. Eftersom att jag har planer på att jobba där nere så bör jag också fixa ett australienstiskt Taxnumber och även så måste jag börja fixa ett fullständigt CV. Jag och pappa ska även till banken och fixa ett VISA kort till mig och ett australienstiskt konto kommer jag nog också att ha användning för (om jag ska jobba) men jag tror att jag ska fixa det när jag kommer dit  men jag ska börja kika runt lite efter information för olika australienstiska banker.
'
Idag efter jobbet så läste jag även lite på olika resebloggar som handlar om Australien, kan sitta hur länge som helst och klicka runt och läsa. Känns så overkligt att jag snart är där :). Det är två månader kvar idag tills jag sätter mig i bilen och åker till Arlanda för att hoppa på planet till London, galet !

Jag kom på att jag inte har skrivit hur min flygresa går till. Jag har inte flygbiljetten tillgänglig just och jag kan inte alla tider i huvudet men jag vet lite grann iaf. Som jag sa så åker jag först till London från Arlanda ungefär vid fyra tiden tror jag det var, i London får jag vänta i några timmar innan jag hoppar på planet som går till Singapore. Det är den längsta flygresan som jag kommer göra (ungefär 13 timmar ! ), i Singapore får jag vänta ytterligare några timmar tills ett plan går därifrån vidare till Brisbane. Ganska tidigt den 28 augusti anländer jag till Brisbane, alltså kommer jag fram två dagar senare. Det blir en lååång resa men det ska nog gå bra :) är faktiskt inte lika nervös inför flygresan som jag har varit tidigare. Men det är klart att det kommer vara lite läskigt att klara av att göra alla flygplansbyten själv !

Snart kanske jag bjuder på lite bilder från midsommar som spenderades i Nils stuga :)
/sandra

PS. Imorgon drar peace and love igång och det ska bli så kul :D

Hihi jättegammal bild på mej från under förrförra p&l :)

Promoe - p&l 2009

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0