My second week

Hej !
Denna söndag har jag spenderat med en klasskompis, Sue :). Vi var till South bank på marknad och gick även på stan här i Brisbane och åt glass på Hungry jack för 50 cent ! Jag köpte också en tröja för 8 dollar vilket inte känns helt fel. Jag gillar affärerna här men jag måste försöka hålla i pengarna lite iallafall ;). Jag följde även med Sue till en koreansk supermarket eftersom att hon skulle handla mat så nu ska Sue lära mig att laga något koreanskt någon dag :D. Innan vi drog hem så åt vi sushi, muuums ! blir nog sushi fler gånger för mig här eftersom att det är väldigt billigt och gott :) Hemma i Sverige så är det ju ingen som har velat äta sushi med mig :(, som tur är så gillar dom flesta här sushi ;).

När jag kom hem så såg jag två djur utanför huset, tyvärr så var det väldigt mörkt så jag såg dom inte så jättetydligt. Jag blev väldigt överraskad och dom var bara en meter ifrån mig ! Dom var typ lite mindre än en katt och hade en ganska fluggig svans, vet någon vad det kan vara för djur ?

På marknaden

Det var typ en cirkus/komik show i South bank som vi kollade på  :) det var kul !

Idag har det varit väääldigt varmt här hela dagen, som ni ser inte ett enda moln på himlen =). Inte enns när jag skulle gå hem på kvällen då det hade hunnit blivit mörkt så frös jag inte det minsta, sommaren är på väg här !

Nu har jag precis tvättat lite grann och fixat lunchlådor, nu blir det bara att ta det lugnt. Jag kom precis på att det var två veckor och två dagar sen jag åkte hemifrån, längre än så har jag aldrig varit hemmifrån ! Saknar er där hemma men samtidigt så är jag så himla glad över att mina två första veckor har gått så himla bra och varit så roliga :). Jag känner mig mer och mer hemma för varje dag som går och jag ser framemot nästa vecka !

Ha det jättebra ni också ! <3 /sandra

Kommentarer
Postat av: Anna

Åhh, sushi som är så gott! :D Vädret ser underbart ut!

2011-09-11 @ 15:03:58
URL: http://sangster.blogg.se/
Postat av: Moster Åsa

Hej Sandra!

Har äntligen lyckats ta mig till blogg. Kul att läsa allt du skrivit och titta på alla härliga bilder. Kram moster Ås@

2011-09-11 @ 18:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0