What kind of animal is that ?

Varje onsdag så är det en marknad i mitten av Brisbane med frukt, grönsaker, mat, blommor m.m. Jag och Anna gick dit efter skolan och kollade lite, jag köpte även en burk peanut butter (kostade bara 1,5 dollar så varför inte ? gott ju !).
I Queen street mall så hade dom typ "utställning med några djur", så nu har jag sett min första orm här i Australien (i en bur dock men det var nog bra det ;)). Dom hade även en sköldpadda och ett till djur som jag inte vet vad det var för något :p , typ en vit stor råtta som såg lite ut som en chinchilla (inte riktigt lika söt). Om det är någon som vet vad jag menar för djur så får ni gärna säga till ! Jag tycker det är kul med alla dessa nya djur och jag ser verkligen fram emot att se kängurur, koalabjörnar och vombater. Eftersom att jag bara har hållt till i stan än så länge så har jag bara sett fåglar men man stöter på dom dagligen här, dels kalkon. Om jag kommer ihåg kan jag knäppa kort på dom andra sorterna.

Ett jättelyckat kort på skölpaddan

Där har ni även två bilder från en del av min promenad till och från skolan (tyvärr så är den största delen av vägen jag går trafikerad med ganska många övergångar då man måste vänta länge på grön gubbe)

Imorgon är det Pub night igen :D. Nu ska jag äta en macka med mitt nyinköpta jordnötssmör ! /sandra

PS. Om ni inte vet vad en vombat är för något så googla på det, dom är jättesöta !

Kommentarer
Postat av: viktoria

Dom var ju super söta, du kanske ska skaffa en vombat som husdjur :P puss

2011-09-07 @ 15:21:21
URL: http://viktorialouiseeriksson.blogg.se/
Postat av: Andreas Hellström

Haha jag fick en vombat (gosedjur) av min storasyster när hon kom hem från Australien ;)



Ha de bra!

2011-09-08 @ 21:21:36
Postat av: Andreas Hellström

Haha jag fick en vombat (gosedjur) av min storasyster när hon kom hem från Australien ;)



Ha de bra!

2011-09-08 @ 21:21:52
Postat av: sandra

Åh jag hoppas att ditt gosedjur du fick är lika söt som dom är på bilderna :D

2011-09-09 @ 12:23:58
URL: http://sandrahaga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0