Slå ifrån min egen glöd

Söndag i bilder:

Blev beachen igen med Marlene :)

Sen drog vi in till stan för att vänta på Mickael så vi kunde planera Tasmanien !

Här har ni biblioteket i Melbourne :)

Blev en sväng till Chapel street också med Mickael, hans kompis Tony och Martin. Mycket svenskt den här helgen ! hmm kanske lite för mycket ?

När vi satt inne på en bar på Chapel street så började det regna och nu har det typ regnat hela tiden i ett dygn. Aja helgen var ju bra iaf =)

Nu fick jag lust att skriva lite saker som jag saknar med att vara hemma i Sverige:

  • Förutom min underbara familj och vänner så saknar jag mina missar Kia och Nowa otroligt mycket. Jag önskar att min värdfamilj hade något husdjur, visst dom har ju hönsen men vi har inte riktigt varit bästa kompisar sen jag kom hit :p men nu har jag iaf lärt mig att klappa dom ! våran relation blir bättre och bättre :)
  • Myskvällar med familj/vänner. Bara åka till Hemmakväll och köpa en fet godispåse och hyra filmer och mysa ner sig i soffan tillsammans. Jag har inte haft en riktigt myskväll på ett halvår :o
  • Äta middag med min familj, både hemma och ute !
  • Hämta mat på pizzerian VARJE fredag !
  • Springa i Mellsta med min pappa. Hittar typ aldrig någon motivation till att springa här, tkr det bara är tråkigt så då går jag hellre till gymmet som är mycket roligare !
  • Kolla på TV i mitt vardagsrum. TV-kanalerna här är inte mycket att hänga i julgranen. På tal om julgranar så tog min värdfamilj ner sin julgran igår ;p, hehe precis som hemma ! (Mamma och pappa har ni tagit ner den än ?)
  • Att bara hänga hemma hos någon kompis, alltid när jag träffar kompisar här så går man ut någonstans.
  • Att bara kunna cykla om man ska någonstans !

Det var några saker som jag kom på nu. Sen när jag kommer till Sverige igen kommer jag ju sakna massa saker här, de vet jag ju .. Det är nog omöjligt att vara 100 % nöjd !

Men jag är glad över att jag iallafall har lite tid kvar här, jag är inte redo att åka hem än. Det kände jag i lördags...

Jag har för mycket tankar för tillfället. Jag tänker för mycket.

Förresten, om det är någon som vill se videos härifrån så får ni berätta hur man lägger upp videoklipp för jag vte ju inte hur man gör (haha sämst jag är :p) och jag är för lat för att ta reda på det. Min och Marlenes videobloggar äger ;)

Ha en finfin vecka :) /sandra

 

 


Kommentarer
Postat av: Anna

Jag saknar också att kunna cykla om man ska någonstans ^^ och kompisar som man kan ha filmkväll hos lite spontant så där. och familj och katt osv. :'( hehe

2012-02-27 @ 14:53:14
URL: http://sangster.blogg.se/fitforfight/
Postat av: Mharie

He he det var länge sedan vi tog bort granen, men tomtarna tog vi bort i helgen!!! Kram mamma

2012-02-28 @ 14:12:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0