Road trip to Tasmania !

Jag, Marlene och Michael tar ju flyget till Tasmanien på Torsdag, Jippie :D ! och där blire fyra dagars roadtrip. Men min pappa var lite osäker på vart Tasmainen ligger (du behöver inte vara orolig pappa, du är inte den ända ! ) så jag tänkte visa er det. Innan jag kom till Australien trodde jag att Tasmanien var ett land, hehe .. men jag har pratat med lite folk och jag är heller inte den ända som har trott det ;). Så vad är då Tasmanien ? Jo det är en delstat i Australien, precis som Victoria, Queensland och New south wales (Melbourne ligger i Victoria och Brisbane ligger i Queensland och Sydney ligger i New south wales). I Australien finns det sju delstater.

Här har ni en väldans vacker bild jag hittade på google, det blåa är alltså Tasmanien !


Vi ska inte bara se vacker natur och jaga tasmanian devils utan vi har även bokat in oss på en spökvandring på ett gammalt fängelse. Awesome !

Så jag hoppas att jag har lärt er någonting idag iallafall :) God natt ! /sandra

Kommentarer
Postat av: viktoria

Hej det låter riktigt kul, jag har läst om tasmanian devils de är riktiga elaka typer så va rädd om dig ! :) puss

2012-03-05 @ 19:13:34
URL: http://viktorialouiseeriksson.blogg.se/
Postat av: viktoria

Tack, det är samma som förut svensk mark servic de andra har inte hört av sig än. :( men lust att skype på onsdag med Elin och mig ? :)



Föresten har läst om tasmanian devils och de är riktiga elaka typer så ta det lugnt och ta hand om dig ! :) puss

2012-03-05 @ 19:24:15
URL: http://viktorialouiseeriksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0